lauantai 5. toukokuuta 2018

Musiikista energiaa




Musiikki antaa minulle voimia jaksaa tätä elämää, varsinkin silloin kun on vaikeaa. Musiikki antaa minulle myös ideoita kirjoittamiseen ja runoihin. Usein tuntuu, että tietyt biisit olisivat kuin minulle tehty. Musiikki on tietynlaista terapiaa minulle. Se helpottaa jaksamista synkkyyden keskellä, ja useat biisit saavat minut itkemään.  Ehkä ilosta, ehkä surusta.



Koen, että voin paeta ahdistavia olotiloja musiikin maailmaan. Usein kuuntelen kuulokkeilla musiikkia myös ulkona ollessani, jos lähden johonkin. Musiikki vie ajatukseni pois liikenteen melusta ja siitä ahdistuksesta ja paniikista mikä joskus valtaa minut jos on paljon hälinää ympärillä.  Musiikki on tosi monelle ihmiselle tärkeä osa elämää, oli se sitten musiikin tekemisen tai kuuntelemisen muodossa. Itselläni on tosi laaja musiikkimaku, eli kaikenlaista musiikkia tulee kuunneltua päivittäin. Laaja musiikkimaku helpottaa uusia biisien löytämistä jos kyllästyy aiempiin. Minä tosin kuuntelen tosi paljon samoja joka päivä, mutta joskus on kiva löytää uusia ja inspiroivia biisejä.

Tuon edellisen postauksen biisin (Vilma Alina - uhanalasii) löysin sattumalta youtubesta ja se sopi tosi hyvin kirjoitukseeni joka oli työnalla. Tuntui, että tuo biisi oikein halusi tulla löydetyksi sillä hetkellä. Vilma Alina on yksi laulajista, joita kuuntelen ahkerasti, mutta silti en ollut vielä tätä helmeä löytänyt. Tämä uhanalaisii biisi jotenkin kolahti, ikäänkuin se kertoisi minun elämästäni, omalla tavallaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristä kommentilla ♥